Общи условия
Правила за превоз на пътници на „Сейф-93“
1. Термини, използвани в правилата
В правилата се употребяват следните термини:
1.
1. час
на тръгване –
часът, който е указан в билета, като
най-ранното възможно време за тръгване
на автобуса, но което може да се промени
с по-късен час по различни, независещи
от превозвача причини
/трафик, инцидент по-пътя, лоши
метериологични условия и други/.
1. 2. отклонение от графика на движение /закъснение/ – отклонение от графика на движение се счита времето, което превишава с повече от 10% общото запланирано време за пътуване, но не по-малко от един час.
1.
3. отстъпка –
намаление на цената, която се предоставя
на определени категории пътници, както
и в случаите на различни промоционални
акции и особени ситуации.
1. 4. багаж – вещи, предназначени за лично ползване от пътниците, които са опаковани в чанти и куфари.
1.
5. билет –
превозен
докумет, договор
между пътника и превозвача, който дава
право на пътника да използва автобусното
пътуване само в съответствие с данните,
регистрирани в билета
/име
на пътника, фамилия, маршрут на пътуване,
дата и време/.
1. 6. Закъснение – виж - Отклонение от графика на движение.
1.
7. Товар –
вещи, предназначени за лично ползване,
които не са опаковани в чанти и куфари,
или други вещи, които не са предназначени
за лично ползване /продукти,
товари, контейнери и др. Предмети/.
1. 8. Разписание – режим на осъществяването на превоза, в който са определени движението, спиранията и техните места в маршрута на движение на автобуса, както и дните и времето за осъществяване на пътуването.
1. 9. Маршрут – предварително избрания път на движение на автобуса, между двете крайни точки на движение.
1.
10. Превозвач –
фирма, която по заявка или договор с
пътника или на друго правно основание
поема отговорността за превоза.
1. 11. Пътник – лице, което в съответствие с договора /билета/ или на друго правно основание използва автобуса за пътуване или превоз на багаж, а също така ползва други услуги, предоставени от превозвача.
1.
12. Време
на пристигане –
времето на пристигане на автобуса в
конкретния град, което е посочено ориентировъчно,
базирайки се на разчети, какво количество
време е необходимо, за да се осъществи
съответния промеждутък от път, съблюдавайки
закона за движение по пътищата, взимайки
под внимание пътните и други обстоятелства.
Но времето може да се измени и по
независещи от превозвача и непредвидени
причини.
2. Действие на правилата:
2.1.
Тези правила определят правата,
задълженията и отговорностите на пътника
и превозвача и важат за превозите с
автобусите на Сейф-93.
2.2. За билети, закупени по време на промоционални акции са възможни специални правила, за които пътника се информира отделно. Ако в специалните правила е определен друг ред, в този случай е необходимо да се прилагат тези уточняващи правила.
2.3. В случай на въвеждане в правилата за превоз на пътници на каквито и да е било промени, за билети закупени по-рано в сила са правилата, действащи в момента на покупката на билета.
2.4.
Извлечението от правилата, отбелязани
на задната част на билета носи само
информационен характер. Ако информацията
на обложката се разминава с информацията
в основните правила за превоз на пътници,
поради внесени каквито и да е промени,
то единствено верни се явяват поместените
правила в сайта www.savetours.bg.
2.5. В случай на особености в законодателството на различни държави, отделни точки от правилата могат да не бъдат приемливи за всички страни и в такива случаи това се указва отделно.
3. Правила по време на пътуване:
3.1.
Отговорности на пътника – да пази билета
до края на пътуването и да го предоставя
на службите по граничен, сухопътен и
вътрешен контрол.
3.2. Пътникът е длъжен да се яви на мястото за отпътуване на автобуса, посочено в билета и да се регистрира при стюарда или шофьора не по-късно от 15 минути преди посоченото в билета време за отпътуване.
3.3. Превозвачът гарантира спирания или технически спирки не по-рядко от на всеки 4 часа и ако те не застрашават безопасността на пътниците и техните вещи.
3.4. Времето на пристигане и времето на отпътуване за всички спирки, които не се явяват крайни точки, може да се уточнят в билетните центрове /дилъри за продажби/ или в системата за онлайн покупки на www.savetours.bg.
3.5.
Ако пътникът се яви за отпътуване в
нетрезво състояние, държи се неадекватно
или му липсват документите, необходими
за пресичане на границата /всеки
пътник е длъжен да се запознае с
необходимите документи за пътуване
,изисквани от граничните власти /,
превозвачът едностранно има право да
прекрати договора за осъществяване на
превоза. В такъв случай пътникът не се
допуска до пътуване. Стюардът отбелязва
на билета причината за прекратяване на
договора. Пътник с такъв билет, в случаи
на претенции, се обръща към билетните
центрове на Сейф-93
за разглеждане на конкретния случай.
3.6. По време на пътуването на пътниците е забранено:
3.6.1.
да превозват животни;
3.6.2. да употребяват високо алкохолни напитки и наркотични вещества;
3.6.3.
да пушат или
се хранят в
салона на автобуса;
3.6.4. с поведението си да пречат на работата на екипажа и/или да създават неудобства за останалите пътници.
3.6.5. да поставят краката си на седалките или да заграждат проходите между седалките на автобуса.
3.7.
Ако с пътника по време на пътуването
възникнат проблеми с държавните органи,
или пътникът нарушава правилата за
превоз, екипажът на автобуса има право
да свали дадения пътник от автобуса
и/или да спазва указанията на държавните
органи. В такъв случай стойността на
пътуването не се връща.
3.8. Особени правила:
3.8.1. С цел лична безопасност, задължение на пътниците е да слагат предпазните си колани по време на път.
3.8.2. на местата с номера от 1 до 4 се разрешава да седят само лица, по-възрастни от 14 години;
3.8.3. Деца под 14 години се допускат до пътуване само в случай на съпровождане от пълнолетно лице;
3.9. Ако пътник слезе от борда на автобуса при необявена от екипажа на автобуса почивка или не се яви до 5 минути след края на обявената почивка, то превозвача не носи отговорност за оставането на пътника извън борда на автобуса.
4.
Багаж
4.1. Параметрите на двете единици багаж не трябва да превишават: 1 брой ръчен багаж с тегло до 7 кг. с размери 40/20/25 см. В салона на автобуса 1 брой до 20 кг. в багажното отделение.
4.2. Превозвачът не носи отговорност за ценни вещи като пари в брой, бижута, благородни метали, ключове, очила /слънчеви очила и/или очила за четене/, електронни устройства /слушалки, преносими компютри, iPad, таблети, MP3 плейъри, мобилни телефони, камери и др./, контактни лещи, протези, лекарства, важни документи /дипломи, други удостоверения, документи за самоличност, паспорти, шофьорски книжки, ценни книжа/ и т.н. и чупливи предмети трябва да се превозват като ръчен багаж, а не като обикновен багаж, и за тях трябва да бъдат положени съответните грижи от страна на пътниците.
4.3. От пътниците се изисква да съхраняват и наблюдават ръчния багаж в зоната за пътниците по начин, който гарантира да не се нарушава безопасността и изправното функциониране на автобуса, както и да не представлява неудобство за други пътници. По принцип, ръчният багаж трябва да се съхранява върху багажните стелажи, които са предвидени в салона на автобуса или се намират под седалките пред пътниците.
4.4. Допълнителен багаж или товар се приема за превоз само в случай на наличие на свободно място в багажното отделение на автобуса и срещу отделно заплащане. По - подробна информация за превоз на багаж и товар, както и тарифите е достъпна в билетните центрове на Сейф-93.
4.5. Превозвайки багаж и товар в багажното отделение на автобуса, превозвачът носи отговорност само за наличието на единиците багаж или товара, но не гарантира неговата цялост или съхранена функционалност. За съхранението на ръчния багаж отговаря самия пътник.
4.6. Пътниците отговарят за товарене на своя багаж при смяна на превозните средства. Евентуална помощ от водача на автобуса ще бъде оказвана само в изключителни случаи и не се оправдават претенции за извършване на същата, освен ако въпросният пътник не е с увреждания или е лице с намалена подвижност.
4.7.
Претенции / рекламации за изгубен и /
или повреден багаж
При загубен или
повреден багаж пътникът е длъжен в
момента на констатирането на това
обстоятелство да поиска съставянето
на протокол от водачите на автобуса
или, ако ама съответно представителство
на фирмата. За предявяване на претенции
клиентът трябва да изпрати писмено
искане с обратна разписка .
Пътник,
който има багаж със стойност, която
надвишава 500 лв. е длъжен да декларира
съдържанието на багажа в писмен вид в
присъствието на водача или служител на
съответната билетна каса, след което
да му се даде специален багажен стикер.
5.
Закупуване и връщане на билет, изменение
на регистрираните в него данни.
5.1. Превозвачът е отговорен само за доставянето на пътника до указаното в билета място. В стойността на билета не е включена застраховка за багажа на пътника, застраховка е необходимо да сключите отделно в застрахователна компания.
5.2. Ако данните, регистрирани в билета не съответстват на параметрите на рейса или на документите, предоставени от пътниците, то пътникът няма право да извърши пътуването и/или трябва да се извърши доплащане, за изменение на данните в билета до реалните.
5.3.
Всичките места в автобуса са еднакво
комфортни. В случай на необходимост
превозвачът има право без предварително
предупреждение да подменя указаното в
билета място.
5.4. Дубликати на изгубени билети с отворена дата за връщане не се издават. Издаването на дубликат може да стане само за билет с фиксирана дата, като се доплаща 20% от стойността на билета в билетен център на Сейф-93.
5.4. При наличието на двупосочен билет с отворена дата на връщане пътникът е длъжен да завери желаната от него дата на пътуване поне 72 часа преди датата и часа на пътуване.
6. Отказ от пътуване:
6.1.
При
отказ от пътуване-заплатената сума не
се възстановява.
6.2.
Ако рейса е отменен по вина на превозвача
се възстановява 100% от стойността на
билета,
без компенсации.
7. Ред за разглеждане на претенции.
7.1.
Претенции за отклонение от графика на
движение се разглеждат и подлежат на
компенсация само в случаите, когато те
са произтекли по вина на превозвача.
7.2.
Жалби и претенции от пътници, отнасящи
се до пътуването трябва да се адресират
към фирмата - превозвач, която е изпълнявала
дадения курс. Адресът на превозвача
може да се научи в билетния център, от
където е закупен билета или на уеб
страницата на превозвача- www.savetours.bg.
Отговорност за качеството на превоз в
пълна степен се носи от фирмата -
превозвач. В краен случай, жалби могат
да се подават във централния офис на
„Сейф-93“
на адрес: гр. Бургас 8000,
ул.”Дунав”
5
в 14-дневен
срок.
Жалби се разглеждат в течение на 30 дни
от момента на тяхното получаване.
7.3. В случай, че часът на отпътуване при изпълняването на маршрута се забавя по вина на превозвача има два варианта: в първия пътникът прави избор да осъществи пътуването - в този случай претенции за забавяне преди пътуването и на мястото на пристигане не се приемат. Ако пътникът реши да не използва пътуването, то той е необходимо да действа в съответствие с точка 6 от правилата.
7.4.
Принудителни спирания по технически
причини по време на пътуването:
7.4.1. Ако пътуването е прекъснато по вина на превозвача и същият не може да осигури прехвърляне на друг автобус на превозвача, на пътника при отказ от продължаване на пътуването се изплаща компенсация за останалото разстояние от пътуването в съответствие със стойността на закупения билет или превозвачът компенсира с билет за друг автобус до мястото на пътуване, указано в билета на превозвача.
7.4.2.
Ако пътуването продължава и пристигането
в крайната точка се забавя с повече от
30% от общото време на пътуване, превозвачът
компенсира част от стойността на билета,
равняваща се на разликата между реалното
и заплануваното време за пътуване.
7.5. Отговорност на пътника е да научи цялата интересуваща го информация преди да закупи билет, в това число и информацията за изпълнението на рейса, за точния маршрут, за достъпния сервиз в автобуса, за необходимите документи за пресичане на граници и т.н. Такава информация в рамките на своята компетентност, устно или писмено, може да даде и служителя по обслужване на клиенти в билетните центрове на Сейф-93..
7.6.
Отговорност на пътника е да провери
правилността на посочените в билета
данни веднага след получаването на
билета. По-късни изменения се извършват
съгласно т.4 от настоящите правила.
7.7. Курсовете и разписанията в билетите и информационните материали се посочват в съответствие с плана и в рамките на възможностите на автобуса да се съобразява и да изпълнява този график на движение, като тяхното изпълнение не се гарантира. Превозвачът има право да променя или отменя рейсове или графици на движение без предварително уведомление.
7.8.
Превозвачът не носи отговорност:
7.8.1. за отклонение от разписанието, несвоевременното подаване на превозно средство, за възникналите вследствие на непредвидени обстоятелства /включващи, но не ограничаващи се във времеви условия, задръствания на пътя, действия на държавните органи и т.н., а също така и действия на самите пътници, влияещи върху изпълнението на поетите ангажименти/ или други обстоятелства /технически неизправности на автобуса, по пътя към мястото на отпътуване/, които превозвачът въпреки предприетите мерки не е могъл да предвиди и предотврати;
7.8.2. за каквито и да е загуби, които са възникнали за пътника по причина на отклонение на графика на движение, с изключение на случаите на пропуски и съзнателно умишлено неизпълнение на отговорностите от страна на фирмата -превозвач;
7.8.3.
за каквито и да е неосъществени прекачвания
на всякакъв вид транспорт по причина
на отклонение от графика на движение,
с изключение на прекачванията, които
са посочени в билета на Сейф-93.
Ако пътникът не успява за гарантираното
прекачване, посочено в билета, Сейф-93
осигурява на пътника алтернативен вид
транспорт;
7.8.4. за каквито и да е загуби, които са възникнали за пътника в резултат на престъпната дейност на кое и да е частно лице / в това число и на други пътници, участниците в движение или на екипажа/;
7.8.5.
при проблеми, възникнали за пътниците
с държавните инстанции във връзка с
документите им /паспорт,
визи, застраховки и т.н/
или във връзка със съдържанието на
багажа на пътниците;
7.8.6. за оставени или забравени вещи в салона на автобуса.
8. Online продажба на билети
8.1. Всеки клиент може да закупи билет чрез автоматизираната онлайн система на Сейф-93.
8.2. След избор на ден, направление и място, на скицата на автобуса билета се запазва за 30 минути. През тези 30 минути системата ни изчаква плащане и потвърждение на плащането на билета чрез системата на ФИБАНК.
8.3 При успешно извършено плащане на билета, клиентът го получава на посочения от него е-мейл адрес . След това е желателно разпечатването на онлайн билета за самото пътуване. Ако не получите имейл, то може да разпечатате билета си от сайта на www.savetours.bg от меню „Bus Tickets”.
8.4 При неуспешно плащане, след изтичане на 30-те минути, през които системата е запазила местата, те стават отново достъпни за закупуване от всеки клиент.
8.5 При закупуване на онлайн билет от сайта www.savetours.bg, Вие се съгласявате с настоящите общи условия.
9. Защита на личните данни
9.1 Сейф-93 съхранява лични данни единствено, за да може да оторизира клиентите си при закупуване на онлайн билет и да обработва натрупването на бонус точки при пътуване.
9.2 Сейф-93 не съхранява и не запазва по никакъв начин информация за Вашата кредитна/дебитна карта, използвана при закупуване на онлайн билет.
9.3 Сейф-93 взима всички необходими технически мерки за защита на личните Ви данни, указани при регистрация в сайта на превозвача.
9.4 С регистрацията си Вие се съгласявате да получавате електронен бюлетин с информация за нови услуги и промоции на компанията.
10. Програма БОНУС ПЛЮС
10.1 Бонус програмата на Сейф-93 „ЛОЯЛЕН КЛИЕНТ” дава възможност за натрупване на точки при закупуване на билет за пътуване.
10.2 За всяко пътуване клиентът трупа определен брой точки, съгласно условията на програмата
10.3 При натрупан определен брой точки клиентът може да ги използва за закупуване на бонус билет. Стойността на билета се определя в зависимост от условията на програмата
11.4 Сейф-93 може по всяко време и без предупреждение да промени броя на точките, начислявани при пътуване или необходимите точки за издаване на бонус билет
10.5 Клиентът има за задължение да предоставя номера на клиентската си карта при закупуване на билет от каса на превозвача.
10.6 Клиентът има задължение да следи натрупването на своите бонус точки. Точките могат да бъдат следени на всеки фискален бон или на сайта www.savetours.bg в меню „Лоялен клиент” след регистрация на клиентска карта.
10.7 Бонус точките могат да бъдат използвани само за закупуването на еднопосочни билети.
10.8 При желание за използване на бонус билет клиентът трябва точно и ясно да съобщи това на касиера. В случай, че не го е съобщил предварително на касиера и му е бил издаден нормален билет, то той трябва да си го заплати по надлежния ред.
10.9 Участието в бонус програмата „ЛОЯЛЕН КЛИЕНТ” на Сейф-93 е безплатно и трябва да попълнете формата на нашият сайт и да получите електронна карта.
10.10 При установено неправомерно ползване на електронната карта за „ЛОЯЛЕН КЛИЕНТ “, Сейф-93 си запазва правото да анулира картата без предизвестие и да занули вече натрупаните по нея точки.
10.11 За закупени билети от промоции и на промоционални цени бонус точки не се начисляват.
10.12
Бонус и промоционалните билетите не
подлежат на връщане или презаверка.
11. Изменения и достъп до общите условия
11.1 Настоящите общи условия могат да бъдат допълвани и изменяни по всяко време от превозвача . Превозвачът се задължава при всяка промяна или допълнение да обновява с промените правилата, като ги публикува в сайта си на www.savetours.bg.